16.09.2022.

Kako unaprediti korisničko iskustvo u korpi, poslednjoj fazi online kupovine?

u Ecommerce

Možete imati najbolji prikaz kategorija i proizvoda na svetu. Ali ako se iskustvo kupaca pogorša tokom procesa plaćanja, postoji velika verovatnoća da kupovinu neće ni završiti.

Institut za istraživanje Baimard objavio je informaciju da je prosečna stopa napuštanja korpe za online prodavce 70%, što znači da će samo tri od 10 kupaca koji dodaju artikal u svoju korpu zapravo završiti kupovinu. 

 

Da li je vaša korpa optimizovana da ne izgubi kupce u procesu kupovine?

Za početak - šta je optimizacija korpe?

Optimizacija korpe (tj. procesa naplate) je strategija koju prodavac koristi kako bi poboljšao stopu konverzije u svojoj onlajn prodavnici. Cilj je da se minimiziraju smetnje i ojača poverenje tokom procesa plaćanja, navodeći svakog kupca ka mail-u sa potvrdom o kupovini (i što dalje od napušte korpe).

 

Dozvolite kupovinu bez registracije

Prodavcima e-trgovine potrebno je mnogo informacija od kupaca koji prvi put dolaze. Dok čuvanje toga na onlajn nalogu čini proces plaćanja bržim za buduće kupovine, primoravanje kupaca da otvore nalog uzrokuje da 34% napusti svoju korpu.

Plaćanje za goste ili prijava preko mail-a/društvenih mreža omogućava kupcima da završe kupovinu bez unosa nepotrebnih detalja, kao što su njihov datum rođenja ili lozinka.

 

Obezbedite više opcija plaćanja i načina dostave

Ljudi žele opcije kada kupuju artikle online - toliko da će 7% odustati od kupovine,ako prodavac ne ponudi njihov željeni način plaćanja.

Takođe, kupci žele fleksibilnost prilikom isporuke. Ponudite im niz načina dostave na svom sajtu, kao što su:

  • Regularna dostava
  • Dostava istog dana
  • Preuzimanje u radnji (Click & Collect)
  • Paketomat opcija

 

Pored povećanja opcija plaćanja i dostave, treba imati u vidu da na celokupno iskustvo korisnika značajno utiče kako će izgledati proces isporuke nakon plasiranja porudžbine. Postoji mnogo stvari koje mogu uticati na odlaganje isporuke, ali način na koji se trgovci bave ovim problemom zapravo pravi razliku između pozitivnog ili negativnog utiska koji proces kupovine ostavlja na kupca. Načine za rešavanje najčešćih problema sa dostavom možete pronaći ovde.

Primenite Cross-sell i Up-sell tehnike

Optimizacija procesa plaćanja ne odnosi se samo na smanjenje stope napuštanja korpe. Možete povećati iznos koji ljudi troše u vašoj internet prodavnici, a samim tim i prihod, unakrsnim (cross-sell) ili dodatnim (up-sell) prodajama. Jedan od načina za primenu ovih tehnika je Pop-Up prozor koji će se otvoriti u trenutku kada se kupac nalazi u korpi.

Unakrsna prodaja funkcioniše kada kupcu preporučite artikal koji dopunjuje onaj koji se već nalazi u korpi. Ako prodajete majice, na primer, unakrsnu prodaju odgovarajućih pantalona ili nakita da biste povećali prosečnu vrednost porudžbine.

Dodatna (up-sell) prodaja, s druge strane, promoviše proizvod sa višom cenom, sličan onom koji je kupac već dodao u svoju korpu. Primer je bolji model telefona u odnosu na izabrani ili skuplji paket usluga.

 

Zaključak 

Napuštanje korpe je jedan od najvećih izvora gubitaka za online prodavce danas. Pored pomenutih načina, postoji još mnogo opcija: mobile-friendly dizajn, smanjenje broja polja u check out formi, ponudite podršku kroz live chat, prikažite ceo tok procesa plaćanja, postavite  potvrde o bezbednosti plaćanja… I, koje ćete korake preduzeti kako biste poboljšali korisničko iskustvo u vašoj korpi?

 
ecommerce korpa UX

Slični članci

04.
Oct.
2022.
Ecommerce
Interesantne Click & Collect statistike, koje su relevantne za 2022. godinu – zašto kupci koriste ovu uslugu, njene prednosti za trgovc...
28.
Sep.
2022.
Ecommerce
Način na koji se trgovci bave problimama sa dostavom, pravi razliku između pozitivnog ili negativnog utiska koji proces kupovine ostavlja na kupca.
19.
Jul.
2018.
Ecommerce
Početak razvoja Internet trgovine u Srbiji vezujemo za 1999.godinu, a brzina kojom se odvijao nije na zavidnom nivou.