04.10.2022.

Click & Collect činjenice koje treba da znate

u Ecommerce

Preuzimanje u prodavnici poznato i kao Click & Collect, predstavlja hibridni oblik e-trgovine koji omogućava kupcima da naruče proizvod online, a lično ga preuzmu u prodavnici. On spaja udobnost online kupovine, lakoće preuzimanja robe u radnji  i efikasnost samostalnog donošenja proizvoda kući.

Click & Collect je zabeležio rast veći od 100% u 2020. godini

Iako je opcija preuzimanja u prodavnici postojala i pre početka Covida 19, pandemija je uticala na rast korišćenja ove usluge za neverovatnih 106,9% tokom 2020 u Adria regiji. 

Buduće prognoze pokazuju da će upotreba Click & Colect-a nastaviti da raste sa stabilnijim tempom od 15% godišnje.

Više od polovine potrošača koristilo je Click & Collect usluge više od 6 puta u prošloj godini

Prema Raidiant-ovom izveštaju o stanju BOPIS-a (Buy Online PickUp In Store) za 2021. godinu, 56% ispitanika je koristilo preuzimanje u prodavnici šest ili više puta, a njih 8,2% čak više od 20 puta. 

To je jasan znak da je kupci jako često biraju Click & Collect kao način dostave.

45% potrošača smatra da je Click & Collect važna opcija prilikom kupovine

Studija koju je sproveo Forrester Consulting otkrila je da je skoro polovina potrošača rekla da im je važno da mogu da kupuju online, a potom svoje proizvode preuzmu u maloprodajnoj radnji. Takođe, iz ugla biznisa, opcija preuzimanja u prodavnici doprinosi i jačanju celokupne omnichannel strategije trgovca.

50% kupaca navodi udobnost kao razlog zašto preferiraju preuzimanje u prodavnici

Tri glavna razloga zbog kojih kupci preferiraju Click & Collect su udobnost, izbegavanje čekanja u prodavnici i ušteda vremena. Ostali motivacioni faktori uključuju cenu i rok dostave, bezbednost, pa čak i vremenske prilike.

70% kupaca kaže da Click & Collect poboljšava njihovo iskustvo kupovine

Velika većina ispitanika (70%) u studiji Nacionalne maloprodajne federacije smatra da je preuzimanje u prodavnici poboljšalo njihovo iskustvo kupovine. Kako bi se iskustvo kupca unapredilo, potrebno je da sam proces preuzimanja u prodavnici bude optimizovan.

Kupci imaju tendenciju dodatnih kupovina prilikom preuzimanja u prodavnici

U izveštaju RIS-a za 2021. godinu, 41% prodavaca je reklo da se prosečna Click & Collect porudžbina povećala za jedan do dva artikla tokom preuzimanja. A čak 24% trgovaca navodi da se prosečna veličina porudžbine kupaca povećala za pet artikala ili više.

Usluga Click & Collect će vam omogućiti da zamaglite granice između online izloga i zemaljske prodavnice. To je trend koji ostaje, a njegova primena na pravi način pomoći će da se poveća promet u prodavnicama i poveća prodaja.


Sa više online prodavaca koji ga uključuju kao opciju dostave, ne dozvolite da vaše poslovanje zaostaje. Rešenje kao što je NB SHOP pruža funkcije koje vam omogućavaju kompletno upravljanje online prodajom, kao i opciju za Click & Collect integraciju.

click-collect dostava ecommerce statistika

Slični članci

04.
Aug.
2023.
Ecommerce
U drugoj polovini 2023. godine se očekuje da nekoliko ključnih trendova oblikuje ecommerce industriju. 
15.
Mar.
2023.
Ecommerce
Koji su najučestaliji problemi koji se javljaju u eCommerce industriji? Kako prevazići izazove i unaprediti iskustvo korisnika pri kupovini? Ovaj članak...
17.
Oct.
2022.
Ecommerce
Korišćenjem Paketomata, trgovci na malo su u mogućnosti da grupišu porudžbine, brže isporuče artikle i bezbedno ih čuvaju do preuzimanja....