28.09.2022.

3 najčešća problema sa dostavom i kako ih rešiti

u Ecommerce

Znamo da postoji mnogo stvari koje mogu uticati na odlaganje isporuke, ali način na koji se trgovci bave ovim problemom zapravo pravi razliku između pozitivnog ili negativnog utiska koji proces kupovine ostavlja na kupca.


Srećom, najčešći problemi sa isporukom imaju jednostavna rešenja. Ecommerce menadžeri koji vode online prodavnice koji proizvode dostavljaju kupcima, bi trebali da razmotre scenarije koje smo obradili u analizi koja sledi, i trebali bi da definišu jasne procedure kako bi minimizirali uticaj na svoj krajnji rezultat.

 

1. Pogrešna adresa

Jedan od najčešćih, ali lako rešivih problema isporuke je netačna adresa kupca. Ručno unošenje adrese, koje omogućava korisniku da unese bilo koje znakove ili formatiranje može da izazove ogromnu glavobolju kompanijama za isporuku. Online trgovci ne mogu da se oslanjaju na to da će kupac uneti svoju adresu u formatu koji zahteva kurirska služba, stoga je važno imati sistem koji može da proveri formatiranje adrese prema potrebnim standardima.

Komunikacija putem telefona često je rešenje ovog problema, a još bolje rešenje je da web shop koristii namenski alat za adresu u poljima za unos podataka dostave na sajtu. Time se smanjuje vreme koje kurirska služba u koraku dostave provodi u “traganju” za kupcem.

 

2. Kašnjenje dostave

Kašnjenje isporuke predstavlja problem, kako za primaoca tako i za pošiljaoca. Kupac ne želi da čeka duže nego što je dogovoreno za isporuku, a trgovac ne želi lošu reputaciju jer ne može da isporuči proizvode po rasporedu. Kupci će praviti planove otprilike u vreme koje je kurir odredio za isporuku, tako da će biti frustrirani i imati neprijatnosti ako taj rok propuste.

Jedan od načina na koji se možete boriti protiv ovoga je sprovođenje istraživanja reputacije kuriske službe. 

Takođe, kao način dostave može se uvesti opcija preuzimanja robe na Paketomatu, koja će omogućiti kupcima da svoj paket preuzmu na lokaciji i u vreme koje njima odgovara i na taj način im olakšati organizaciju vremena. Na koje sve načine Paketomat povećava efikasnost dostave, možete pročitati u našem blog tekstu na tu temu.

 

3. Oštećen paket

Online prodavci žele da njihova roba stigne na lokaciju  kupca u stanju u kom je i poslata. 

Trgovci ne žele da ih kupci kontaktiraju govoreći da su predmeti neupotrebljivi zbog oštećenja. Ukoliko se to dogodi, trgovac svakako mora da pošalje zamenu. Kurir treba da obezbedi bezbednu isporuku robe u skladu sa mogućnostima, ali ako se to ne desi trpi posao i reputacija trgovca.

Da biste izbegli da vaša roba stigne na odredište u neprihvatljivom stanju, najbolje što možete da uradite je da sarađujete sa renomiranom kurirskom službom koja će moći da vam ponudi savete o bezbednom pakovanju vaših proizvoda. Treba razmisliti i o opciji “preuzimanja u prodavnici” (click & collect), jer tako možete biti sigurni da kupci izlaze iz radnje zadovoljni.

 
 
delivery ecommerce

Slični članci

04.
Aug.
2023.
Ecommerce
U drugoj polovini 2023. godine se očekuje da nekoliko ključnih trendova oblikuje ecommerce industriju. 
15.
Mar.
2023.
Ecommerce
Koji su najučestaliji problemi koji se javljaju u eCommerce industriji? Kako prevazići izazove i unaprediti iskustvo korisnika pri kupovini? Ovaj članak...
17.
Oct.
2022.
Ecommerce
Korišćenjem Paketomata, trgovci na malo su u mogućnosti da grupišu porudžbine, brže isporuče artikle i bezbedno ih čuvaju do preuzimanja....