25.03.2018.

Uvod u internet plaćanje

Miloš Radulović u Ecommerce

Ukoliko želite da svoje proizvode prodajete putem interneta, ili ste ipak kupac koji želi da poručuje proizvode iz udobnosti foteljebilo bi dobro da poslušate nekoliko saveta, kako bi vaše transakcije bile što bezbednije i jednostavnije.

Iako mogu za sebe da kažem da sam već neko vreme u poslovima koje nazivamo raznim imenima: e-commerce, Internet trgovina, prihvatanje platnih kartica na Internetu, on line prodaja, itd. imao sam ozbiljnu dilemu oko toga na koji način da nas uvedem u sve ono o čemu ćemo pisati, razgovarati, zajedno učiti, a sve u cilju stvaranja, za početak, ozbiljnijeg digitalnog ambijenta u Srbiji, i razbijanja tabua koji se zove Internet trgovina.

Internet trgovina ili e-commerce je najjednostavniji oblik privređivanja između fizičkih lica ili pravnih subjekata koji žele da neki svoj proizvod ili uslugu prodaju/kupuju širokim masama.

Ovo nije definicija, ovo je činjenica kojom se mi kao društvo nedovoljno bavimo. Definicija bi mogla da bude da je „internet trgovina interakcija, u internet okruženju, između dve ili više strana, koje će razmenom dobara ili usluga imati neku uzajamnu korist“. Ali definicija ima puno, a kako će i ovo biti jedna od tema budućeg pisanija dublju analizu ostavićemo za kasnije.

Koliko je zapravo jednostavno baviti se Internet trgovinom pokazuju nam svakodnevni primeri i to putem društvenih mreža, web prodavnica i drugih alternativnih kanala. Naravno, u zavisnosti od ambicije onog ko želi da se bavi Internet trgovinom zavisi i sama komplikovanost procesa otvaranja Internet prodajnog mesta. Mišljenja sam da Trgovci u pripremi i primeni definisanog poslovnog modela imaju prevelika očekivanja, zanemarujući postupnost i dinamiku rasta svog biznisa. Iako je gotovo svakom trgovcu u genetskom kodu zapisano da želi da ima lanac prodaje, da bude konkurentan Amazonu, Alibabi ili postane milioner preko noći, zapravo za početak je važno samo jedno. Otvoriti vrata Interneta i započeti prodaju ili kupovinu u bilo kom obliku. Nijedna poznata imperija nije instant imperija, nastala preko noći. Kada krećemo u Internet poslovanje, uostalom kao i u bilo koji drugi posao, važno je strpljenje i postepena izgradnja tog posla. Važno je probati.

Internet tržište u Srbiji je neiskorišćeno, razvijeno do te mere da imamo registrovanih svega par stotina, možda hiljadu ili dve web prodavnica, i dalje je najzastupljenije plaćanje pouzećem ili uplatnicom, kartice se razvijaju godinama, a o elektronskom novcu ne smemo ni da razmišljamo.

Ali zašto, kada imamo desetine hiljada pravnih lica i hiljade fizičkih koji hoće da rade na ovaj način? Neki kažu da smo zakasnili, ja doduše verujem da je uvek pravo vreme da se uključimo u, kako korporativno zanimljivo zvuči, svetske trgovinske tokove, da probamo i platimo, probamo i prodamo, i kada shvatimo da je tako jednostavnije, jeftinije, brže, nastavimo da rastemo.

Ove zajedničke interakcije su jedan od načina koji će nam pomoći da saznamo šta je platna kartica, šta je e-commerce, koliko je sigurna Internet trgovina, da li su sigurni naši podaci na Internetu, šta rade Banke na našem tržištu i ko nas štiti i kako. Pisaćemo o pravilima, regulativi, kao i o tome koji  je najbolji način da postanete deo velikog Internet tržišta.

Čitajući pre nekog vremena razne objave baš na tom Internetu, pronašao sam kratku priču koju verovatno svi znaju. Priča je, recimo poučna, a odnosi se na to kako je najveći Internet prodavac (grupacija) na svetu trenutno - Alibaba grupa dobio ime. „Sedeći u nekom kafiću u San Francisku, osnivač Alibabe Džek Ma je pitao konobaricu da li zna šta je/ko je Alibaba. Ona mu je rekla: „Da. Sezame otvori se“. I tako je on pitao drugog, trećeg, 10-og, 30-og i svi su znali ko je Alibaba iz Hiljadu i jedne noći. Naravno, svi su znali priču o Alibabi.“ Tako jedna od najvećih grupacija na svetu nosi ime koje prepoznatljivo svima.

Zato je važno da zavirite u ovaj naš mali deo sveta i za početak probate da smislite neko prepoznatljivo ime lokalno ili globalno, istorijsko ili izmišljeno, aktuelno ili zaboravljeno, ali prepoznatljivo. I neka to bude vaš prvi korak u stvaranju Internet prodavnice. 

Spisak narednih tema, koje se nalaze u nastavku, će nam pomoći da stvorimo kompletnu sliku o e-commerce usluzi i njenim glavnim karakteristikama.

Teme su:

  • Šta je platna kartica?
  • Kako se vrši plaćanje karticom na Internetu i da li je sigurno?
  • Šta je e-commerce?
  • Razvoj e-commerce usluge u Srbiji
  • Masovnost e-commerce usluge i zašto je ona važna
  • Kako započeti Internet Trgovinu?
  • Da li je Internet Trgovina stvarno skupa?
  • Neka vam Ali express bude uzor a ne cilj
  • Plaćaj domaće na Internetu - Razvoj Internet trgovine u Srbiji
  • Mali trgovci kao nosioci budućnosti u e-trgovini u Srbiji
e-commerce internet trgovina kartice online placanje

Ostavi komentar

Slični članci

13.
Aug.
2019.
Ecommerce
Kako B2B prodaju podići na viši nivo putem online shop-a?
27.
Dec.
2018.
Ecommerce
Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavan...
15.
Nov.
2018.
Ecommerce
Baneri predstavljaju grafičke elemente koje većina korisnika prvo primeti pri pose...