30.03.2018.

Sve što treba da znate o e-mail marketingu

Nemanja Kandić u Marketing

Sa Facebook-ovih više od 1,7 milijardi i Twitter-ovih 313 miliona aktivnih korisnika (izvor: statista.com), lako je verovati da su društveni mediji jedan od najefikasnijih načina da se dođe do korisnika i budućih kupaca. Svi znaju kolika je moć društvenih medija, ali ono što mnogima nije poznato jeste statistika korišćenja emaila.

Ukupni broj email naloga širom sveta iznosi 3.6 milijardi.

Prema istraživanju pomenutog portala statista.com, e-mail je online servis koji prvo proveri 58% korisnika Interneta, zatim Facebook koji prvo proverava 11% korisnika, a Twitter tek 2%.

U eksploziji mogućnosti koje je donela digitalna revolucija, prodavci se vraćaju na prodajno pismo, danas u formi emaila. 

Razlog je jasan - deset godina za redom, kako izveštava VentureBeat, portal posvećen praćenju trendova u IT-ju,  email marketing je kanal koji generiše najveći ROI (povrat investicije) za prodavce. Za svaki potrošeni dinar, email marketing generiše 38 dinara u ROI.


izvor: venturebeat.com

Ako vas je ova statistika uverila u moć email marketinga i želeli biste da napravite sledeći korak, nastavite da čitate. Slede saveti koji će vam pomoći da i sami pravilno iskoristite ovaj medij.

Za svaki potrošeni dinar, email marketing generiše 38 dinara u ROI.

Definišite ciljeve

Ključ za uspostavljanje tačnih ciljeva za vašu marketinšku inicijativu je da ih uskladite sa širim tržišnim ciljevima kompanije.  Da li je cilj da se stari korisnici prijavljuju za vaš novi proizvod? Ili novi potencijalni kupac? Više prisutnih na vašem događaju? Povećanje prodaje novih proizvoda?

Email marketing je jedan od najsnažnijih kanala koji može doći do vaše publike i može se koristiti za postizanje više različitih ciljeva, ali oni najčešće nisu simultani. Zato, pre nego što počnete, vredi provesti neko vreme razmišljajući o tome šta konkretno želite da postignete.

Kreirajte listu kontakata od nule

Ako planirate da koristite email da biste komunicirali sa publikom čija email adrese još uvek nemate, onda ćete morati početi da ih prikupljate i napravite listu od nule.

Srećom, za izgradnju email liste postoji formula koju prate mnogi od najuspešnijih prodavaca.

Formula je: Dragoceni podstrek + jednostavna opcija prijavljivanja = velika lista email adresa

Bez obzira na to koliko efikasno predstavite pretplatu, odnosno prijavljivanje ostavljanjem email adrese, malo je verovatno da će ljudi reagovati bez podsreka. I obrnuto. Koliko  god da je vaš podstrek dopadljiv, prijava i dalje treba da bude jednostavna za ljude.

Pravo pitanje je, šta čini neverovatan podstrek? I kako se na listu može jednostavno prijaviti?

Evo nekih podsticaja kojima biste mogli da privučete ljude da se pretplate na vaša email obaveštenja:

  • Ekskluzivni pristup novim proizvodima i kolekcijama - podsticaj koji vam nudi mogućnost da svojim pretplatnicima putem emaila pošaljete informacije i pristup novim i ekskluzivnim proizvodima i kolekcijama dostupnim samo njima.
  • Popusti za prve porudžbine - ako prodajete robu preko online prodavnice, a zatim ljudima nudite popust za prve porudžbine ukoliko se pretplate na vašu email listu, to je neverovatan podsticaj. Ne samo da ohrabruje ljude da se pretplate, već im daje podsticaj za kupovinu.
  • Besplatna ili ekspresna isporuka - Ponudu besplatne ili ekspresne isporuke za kupovinu vaših proizvoda je veliki podsticaj da se pridruže vašoj listi. Ne samo da je ova ponuda veoma relevantna - naročito kada se pojavi tokom procesa potvrde porudžbine, ona je i snažan motivator za ljude da se pretplate.
  • Pokloni i vaučeri – Ako pri registraciji od posetilaca prikupljate datume rođenja, uz pomoć te informacije možete postići mnogo toga. Primera radi, možete im slati personalizovane vaučere za njihov rođendan ili Novu godinu. Ne samo što ćete na taj način podstaći proširenje vaše email liste kao i potencijalne kupovine, već će i posetioci steći utisak da se brinete o njima.

Drugi deo jednačine nudi brojne, jednostavne mogućnosti pretplaćivanja. Iako će vrsta pretplatničkog formulara zavisiti od podsticaja koji nude, evo nekoliko ideja:

Registrujte se i ostvarite brojne pogodnosti!

Primajte obaveštenja, vesti i savete na vaš e-mail!

Naravno, ovo su samo neki od brojnih načina kreiranja vaše liste kontakata. Mogućnosti su zaista brojne, a na vama je da izaberete jedan ili kombinaciju više metoda za prikupljanje e-mail adresa vaših potencijalnih kupaca.

Sada, kada smo se upoznali sa značajem e-mail-a kao kanala promocije i kreirali listu kontakata, prelazimo na izbor odgovarajuće kampanje i njeno kreiranje.

email marketing kampanje newsletter saveti

Ostavi komentar

Slični članci

02.
Apr.
2018.
Marketing
Saveti i trikovi za kreiranje e-mail kampanje. Sada kada ste definisali cilje...
02.
Apr.
2018.
Marketing
Ukoliko želite da privučete posetioce na vaš web sajt, povećate b...
31.
Mar.
2018.
Marketing
Postoji nekoliko različitih vrsta e-mail marketinških kampanja, a tip koji ...