02.04.2018.

Kako kreirati e-mail kampanju?

Nemanja Kandić u Marketing

Saveti i trikovi za kreiranje e-mail kampanje. Sada kada ste definisali ciljeve, stvorili publiku i izabrali vrstu kampanje koju ćete lansirati, vreme je da pošaljete svoj prvi e-mail.

Kreirajte svoju prvu kampanju

Alati za email marketing kao što su Mail Chimp ili Mail Plus, sa zgodnom mogućnošću upravljanja sadržajem prevlačenjem (drag-and-drop email builder), čine kreiranje  email marketinške kampanje neverovatno jednostavnim. Ipak postoje trikovi koje bi trebalo da znate da biste bili sigurni da iz svake kampanje dobijate najbolje rezultate.

NB SHOP pored svog servisa za slanje newslettera i email kampanja, ima potpunu e-commerce integraciju i razmenu Mail Chimp ili Mail Plus podataka sa newsletter servisima.

Strukturirajte svoju kampanju za lako čitanje

Po rečima eksperata za email iz kompanije Campaign Monitor, istraživanja pokazuju da je pažnja odraslih u proseku osam sekundi. Sa tako kratkom pažnjom, može se pretpostaviti da ljudi ne čitaju reč po reč nego umesto toga skeniraju tražeći informacije od interesa.

Stoga, pisanje dugih, email kampanja nije najbolji pristup. Morate da privučete ljude da pročitaju celokupan sadržaj dok ih vodite ka pozivu za akciju koji se nalazi u email-u.

Efikasan način za to je korišćenje modela obrnute piramide:

Email koji sledi ovaj model sadrži kratki naslov koji naglašava ključnu poruku kampanje,  informacije i vizuelne elemente.  Oni uveravaju čitaoce o prednostima proizvoda ili usluge. Čitaocu se zatim prikazuje istaknuto dugme za poziv na akciju.

Korišćenjem modela obrnute piramide struktuirate svoje email kampanje za lako čitanje, osiguravate da kampanje privuku pažnju ljudi i dobiju visoku stopu klikova (CTR).

Pokušajte da šaljete segmentisane email kampanje

Prema istraživanju, kampanje koje se šalju na segmentisane liste i sadrže relevantne informacije mogu postići povećanje prihoda od email kampanja do 760%.

Dakle, umesto da šaljete jednu kampanju svima, trebalo bi da segmentišete svoje liste i pošaljete relevantne ponude i sadržaj svakom pojedinačnom segmentu, odnosno posebno profilisanoj ciljnoj grupi.

Segmentaciju možete raditi po polu, uzrastu, interesovanjima, lokaciji, prethodnim kupovinama.

Kampanje bi trebalo da prate vizuelni identitet i grafičke standarde vaše kompanije

Verovatno je da email kampanje nisu jedina interakcija koju vaši pretplatnici imaju sa vama. Oni su verovatno pre nego što su se prijavili na vašu email listu posetili vašu veb stranicu ili stranicu društvenih medija.

Zbog toga je važno da vaše email kampanje budu usklađene sa bojama, fontovima i brendiranjem koje koristite na svim drugim kanalima komunikacije. Vaši klijenti bi trebalo da imaju isto korisničko i vizuelno iskustvo sa vašim brendom gde god vas sreli.

Fontovi, boje, dugmad, pa čak i ikonografski stil koji koristite na veb lokaciji treba da se savršeno repliciraju u email kampanjama.

Obezbeđujući usklađenost vaših kampanja sa brendiranjem na svim kanalima stvarate poverenje da je email legitiman i povećavate šansu da će korisnici kliknuti.

Olakšajte put do konverzije

Da biste usmerili svoje pretplatnike da u email kampanji kliknu na linkove, morate to za njih učiniti što lakšim.

Prema istraživanjima, 41% emailova se otvara na mobilnim uređajima, tako da ako vaše kampanje nisu optimizovane za pregled na različitim ekranima (prilagodljivi responsive dizajn), postoje dobre šanse da će korisnicima biti bespotrebno, teško da kliknu.

Budući da je šablon prikazan na slici prilagodljiv,  tri dela sadržaja na sredini veb stranice se u prikazu na ekranu mobilnog uređaja elegantno slažu jedan na drugi. Ovo obezbeđuje da tekst i tasteri ostaju u upotrebljivim veličinama (umesto da  se smanjuju) i vašim pretplatnicima je mnogo lakše da kliknu i obave kupovinu ili prijavu.

Korišćenjem ove 4 osnove kreiranja email kampanja, svojim kampanjama ćete privući pažnju pretplatnika, ekonomično prezentovati relevantne informacije i olakšati kliktanje, što će generisati bolje rezultate za vaše poslovanje.

Merite rezultate

Kada pošaljete vašu prvu email kampanju i kada pretplatnici uđu u interakciju sa njom moći ćete da analizirate rezultate njene uspešnosti.

Postoji više načina pomoću kojih možete pratiti uspeh vaših email kampanja: vaš alat za slanje email marketing kampanja (Mail Chimp ili Mail Plus) i alatka za analizu vašeg veb sajta (kao što je Google analitika).

Osnovni parametri koje ćete pratiti kako biste utvrdili uspešnost vaših kampanja su:

  • Broj jedinstvenih otvaranja (Unique Opens) - Broj jedinstvenih pretplatnika koji su otvorili vašu kampanju.
  • Broj odbijanja (Hard Bounce) - Broj email adresa na koju se vaša kampanja ne može isporučiti (iz različitih razloga).
  • Broj email-ova koji nije otvoren - Broj jedinstvenih pretplatnika koji nisu otvorili vašu kampanju.
  • Stopa otvaranja (Open Rate) - procenat svih pretplatnika koji su otvorili vašu kampanju.
  • Stopa klikova (CTR) - procenat ljudi koji su otvorili kampanju, a zatim kliknuli na link.
  • Stopa odjavljivanja (Opt-Out) - procenat ljudi koji su se odjavili sa email liste kroz ovu kampanju.
  • Pritužbe sa neželjenom poštom - Broj (i procenat) ljudi koji su označili vašu kampanju kao neželjenu poštu tako što ćete kliknuti na dugmad "Označi kao neželjena pošta" (“mark as spam”) u izabranom email clientu (npr. Gmail, Yahoo Mail, Outlook itd.).
  • Deljenje - Broj ljudi koji su prosledili vašu kampanju prijateljima (koristeći ikonu za prosleđivanje u šablonu e-pošte) ili su ih delili putem društvenih mreža kao što su Facebook i Twitter.

Ovi parametri pružaju vam uvid u načine na koje pretplatnici komuniciraju sa vašim kampanjama i omogućavaju vam da uporedite uspeh jedne kampanje sa drugom. Ako želite da idete dublje i vidite koji su to korisnici koji su otvorili i kliknuli na vašu kampanju, koje veze su kliknuli, itd, i to je moguće.

Kada provedete neko vreme analizirajući kakve interakcije ljudi imaju sa vašom email kampanjom, možete otići korak dalje i pogledati šta se dogodilo nakon što su kliknuli na vašu veb lokaciju. Da biste to uradili, potrebno je da imate na veb lokaciji instaliran alat za veb analitiku (poput servisa Google analytics)

Email marketing je moćan pokretač prodaje i prihoda za vaše poslovanje. Ima veći domet i vraćanje ulaganja od bilo kog drugog kanala dostupnog tržištu danas.

Zato pratite korake koje smo opisali u ovom vodiču kako biste brzo i lako započeli email marketing. Otkrićete da je jednostavno napraviti i poslati email kampanju, i ona će donositi neverovatne rezultate za vaše poslovanje. Ako ne znate kako da počnete s ovim vidom marketinga i potrebna vam je pomoć, besplatne konsultacije možete dobiti ovde.

email email marketing kampanja saveti

Ostavi komentar

Slični članci

02.
Apr.
2018.
Marketing
Ukoliko želite da privučete posetioce na vaš web sajt, povećate b...
31.
Mar.
2018.
Marketing
Postoji nekoliko različitih vrsta e-mail marketinških kampanja, a tip koji ...
30.
Mar.
2018.
Marketing
Zašto bi trebalo da koristite e-mail marketing i kako da počnete već danas?...