27.12.2018.

Influenseri i njihov uticaj na online prodaju

u Ecommerce

Ko su influenseri?

Influenseri su osobe čije mišljenje, stavovi i ponašanje imaju uticaj (engl.influence-uticaj) na određen segment publike, a vrše ga putem društvenih mreža i različitih formi video, foto i tekstualnih blogova. Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavanja, a koristi se u gotovo svim poslovnim sferama.

Kako funkcioniše influenser marketing?

Poznat je značaj reklame „od usta do usta“, odnosno širenja glasina o određenom proizvodu, usluzi ili trgovcu i njen uticaj na rast, odnosno pad prodaje proizvoda ili usluge o kojoj se govori. Oduvek više verujemo svojim prijateljima koji su probali novi kozmetički proizvod, odseli u nekom hotelu ili poručili igračke iz određene internet prodavnice, nego plaćenim glumcima u TV reklamama i porukama sa etikete.

U eri internet trgovine, kad kupci ne mogu da omirišu, dodirnu ili probaju proizvod, utisci drugih imaju sve veći značaj.

Dok Google, Instagram i Facebook reklame služe za podizanje svesti o brendu, trgovcu ili proizvodu, povećanje posete sajtu, predstavljanje i podsećanje kupaca na ponudu, rast online transakcija, influenseri služe da potvrde kvalitet i daju dodatne informacije iz prve ruke. Poruke influensera dopiru do publike koja možda još uvek nije čula za vas ili videla vašu reklamu, a njihova preporuka svakako podstiče na kupovinu. Influenseri donose dodatni kanal kojim se prenosi marketinška poruka, a služe kao dopuna klasičnim digitalnim kanalima za promociju brenda, trgovca ili proizvoda.

U zavisnosti od hobija/posla kojim se bave i publike kojoj se obraćaju, postoji veliki broj tipova influensera – od modnih poznavalaca , blogera koji se bave pripremom i degustacijom hrane i pića, preko fitnes trenera, gejmera, sportista, muzičara, preduzetnika i biznismena. Svaki od njih se obraća jednom segmentu publike i ima reputaciju u svojoj sferi, a što je najvažnije – njima se veruje.

Kako pronaći influensera?

Svetske marketinške agencije su na vreme shvatile uticaj influensera i danas se njihova vrednost ogleda u kontaktima sa najznačajnijim blogerima, pevačima i sportistima koje na internetu prate milioni ljudi. Najplaćeniji influenseri na svetu poput Kylie Jenner, Selene Gomez i Kristijana Ronalda sponzorisanu objavu na svom profilu na društvenim mrežama naplaćuju od 720.000 do čak milion dolara!

Ipak, domaće kompanije se radije okreću našim popularnim instagram-istima, youtube-rima i twitter-ašima, kako zbog troškova, tako i zbog geografskog područja na kom deluju i segmentu kupaca kom se obraćaju.

Kada krenete u potragu za influenserom, predhodno razmislite o profilu osobe koja u dovoljnoj meri oslikava vaš brend i vrednosti koju neguje vaša kompanija. Zamislite idealnog kupca svog proizvoda, koliko ima godina, čime se bavi, kako se ponaša, koji su mu hobiji. Kada suzite krug potencijalnih saradnika, promatrajte njegovu publiku. Da li je to vaše ciljno tržište? Kakav odnos pratioci imaju sa influenserom? Da li mu veruju, da li dele njegove sadržaje i podržavaju ga u tome što radi? Često nije najbolje rešenje sarađivati sa najpopularnijima, već se odlučite za one koji imaju manju, ali vernu publiku koja se uklapa u vašu viziju i marketinške ciljeve - tzv. mikroinfluenseri. Oni deluju u manjim krugovima, ali se njihova reč ceni, a cena angažovanja je sigurno povoljnija.

Kako uspostaviti saradnju sa influenserom?

Kada ste se odlučili za influensera sa kojim ćete sarađivati, potrebno je da uspostavite komunikaciju, ukratko predstavite svoj proizvod i date predlog za saradnju. Jedan od načina za uspostavljanje kontakta je slanje direktne poruke na društvenim mrežama. Neki od njih imaju i menadžere i marketinške agencije koje vrše posredovanje, pa će vam verovatno zakazati sastanak i dati ponudu.

Ukoliko verujete u kvalitet svog brenda i sigurni ste da će influenser odlučiti da ga besplatno preporuči, pošaljite mu proizvod na adresu uz poruku da bi vam bilo drago da podeli svoje utiske sa svojim pratiocima. 

Saradnja može biti u vidu objava u kojima se pominje vaš proizvod, kao zaseban post/video u kome daje recenziju o proizvodu, giveaway objave (poklanja pratiocima vaš proizvod, da bi i oni probali) i slično. Važno je da uz objavu stoji informacija o vašem web sajtu, kako bi zainteresovani kupci mogli da saznaju više o brendu i poruče proizvod. Ukoliko ste novi u ovom domenu digitalnog marketinga, možete saslušati i predloge influensera sa kojim planirate saradnju, posebno ukoliko već ima iskustva u oglašavanju.

Testiranje i praćenje rezultata

Kada je influenser poslao poruku, važno je meriti postignute rezultate. Internet marketing omogućava izveštaje u realnom vremenu i momentalnu reakciju ukoliko se stvari ne kreću u smeru u kom želite. Reach (doseg broja ljudi koji vide određenu objavu) je jedan od najznačajnijih indikatora uspešnosti u influenser marketing kampanjama i pokazuje koliko ljudi je potencijalno primilo vašu poruku. Takođe, obratite pažnju i na broj klikova, lajkova, facebook reakcija i podela objave -  govore o relevantnosti publike kojoj se posredno obraćate, o tome koliko je sama poruka interensantna i kvalitetna ali i o mogućnostima odabranog influensera. Komentari na objavu daju direktan uvid u mišljenje potencijalnih ili postojećih kupaca i nemojte ih zanemariti.

Ipak, ukoliko se bavite internet prodajom, pitanje koje se postavlja je – koliko je to isplativo, odnosno, koliki je broj i vrednost prodaja koje će doneti influenser? Postoje brojne mogućnosti za praćenje konverzija po različitim dimenzijama kroz analitiku. Još jedan od nepogrešivih načina direktnog praćenja prodaje su i promo kodovi koje je influenser podelio u svojoj objavi. Ukoliko koristite NB SHOP platformu, ovde možete pogledati kako se jednostavno kreiraju tiketi koje kupci mogu da koriste pri kupovini. 

Ipak, ono što se uvek preporučuje je A/B testing – testirajte, testirajte, testirajte! Influenser marketing daje veliki broj mogućnosti, pa zašto ih ne biste isprobali više u isto vreme? Angažujte dva ili više influensera, koristite različite društvene mreže, probajte drugačije formate medija i pratite njihove rezultate. Na kraju, doći ćete do idealne kombinacije, koja uz ostale digitalne kanale oglašavanja daje najbolje prodajne rezultate.

Slični članci

04.
Aug.
2023.
Ecommerce
U drugoj polovini 2023. godine se očekuje da nekoliko ključnih trendova oblikuje ecommerce industriju. 
15.
Mar.
2023.
Ecommerce
Koji su najučestaliji problemi koji se javljaju u eCommerce industriji? Kako prevazići izazove i unaprediti iskustvo korisnika pri kupovini? Ovaj članak...
17.
Oct.
2022.
Ecommerce
Korišćenjem Paketomata, trgovci na malo su u mogućnosti da grupišu porudžbine, brže isporuče artikle i bezbedno ih čuvaju do preuzimanja....