06.09.2018.

Masovnost e-commerce usluge i zašto je ona važna

Miloš Radulović u Ecommerce

U jednom od prethodnih tekstova naveli smo da je broj registrovanih Internet prodajnih mesta zanemarljivo mali i da postoji ogroman potencijal za širenje Internet trgovine u Srbiji. Sve se može prodavati preko Interneta. Učestvujući na raznim edukacijama, radionicama, panelima u razgovoru sa privrednicima, kao i kolegama koji se bave ovim poslom, stekao sam zaključak da se mi kao zemlja nismo puno pomerili u proteklih desetak godina kada je ova delatnost u pitanju. Analizirajući situaciju, ostajemo nedorečeni kada želimo da odgovorimo na pitanje - zašto?


Nezainteresovanost širokih masa? Zakoni? Administracija? Logistika? Neznanje? Odgovor na sva postavljena pitanja je DA. Da, sve je ovo uticalo na razvoj Internet trgovine u Srbiji. Ove stvari je neophodno promeniti.

Kako?

Radim u Banci koja je najveći Internet acquirer u Srbiji i gotovo ne postoje poslovni modeli i načini integracija koji nisu prošli kroz moje ruke kada je naše tržište u pitanju.

I zaista, zbog nezainteresovanosti, zakona, administracije, logistike, neznanja, privreda je imala ogroman strah da se upusti u izgradnju Internet trgovine.

Internet trgovina se kod nas razvija prostom progresijom, koja je rezultat inicijative veoma malog broja ljudi, svega nekoliko banaka, payment service providera i malog broja trgovaca i entuzijasta koji žele nešto da promene.

Ove edukacije, kao i slične radionice bi trebalo da imaju za cilj da kod širokog auditorijuma podignu svest o neophodnosti zdravog i stabilnog Internet okruženja i trgovine u tom okruženju.

Neophodno je na sve dostupne načine:

  1. Edukovati korisnike i usmeriti ih na Internet plaćanje

  2. Učiniti im ovaj proces jednostavnim i dostupnim

  3. Napraviti veliku mrežu trgovaca. Naći način da se najvećem broju privrednika, čija delatnost ima preduslov za Internet trgovinu, omogući ovaj način privređivanja.

Masovnost nam je važna iz jednog vrlo prostog razloga koji će nam dati odgovor na postavljena pitanja, a odgovor je razumevanje procesa.

Nezainteresovanost širokih masa? Omogućiti im da im je sve dostupno na Internetu, privući ih i naterati da razumeju važnost ovog procesa.

Zakoni? Stvoriti ih i napraviti da budu u skladu sa neophodnim razvojem i potrebama tržišta, trgovaca i kupaca.

Administracija? Kada razumete proces, uprostićemo je.

Logistika? Kada razumete proces, biće vam jasno šta nedostaje.

Neznanje? Kada probate da platite i vidite da je jednostavno, brzo i efikasno plaćaćete uvek.

Najvažnije, na kraju je, da na omasovljenju treba svi zajedno da radimo.

Trebaju nam hiljade trgovaca, velikih i malih, trebaju nam stotine hiljada kupaca.

Kada stvorimo tu kritičnu masu, promenićemo sve, usaglasićemo procese, stvoriti kadrove. Bez nje, ostajemo tu gde jesmo zaglavljeni u svim jedanaestogodišnjim problemima.

Ostavi komentar

Slični članci

13.
Aug.
2019.
Ecommerce
Kako B2B prodaju podići na viši nivo putem online shop-a?
27.
Dec.
2018.
Ecommerce
Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavan...
15.
Nov.
2018.
Ecommerce
Baneri predstavljaju grafičke elemente koje većina korisnika prvo primeti pri pose...