28.06.2018.

Zbog čega će neko kupiti baš u Vašoj internet prodavnici?

Nemanja Kandić u Ecommerce

Tržište internet prodaje u Srbiji će u 2018 godini premašiti 315 miliona američkih dolara u prometu. (izvor: Statista). Ali potrošači neće jednostavno kupovati sve od bilo koga na internetu. Proizvodi sa visokom cenom i stvari koje se lako kvare su među najtežim vrstama proizvoda za prodaju na internetu. Da ne pominjemo proizvode koje ljudi žele dodirnuti, mirisati ili osetiti pre nego što izvuku svoju kreditnu karticu i plate.

Međutim, kupovina putem interneta postaje svakodnevna navika potrošača i vlasnici internet prodavnica su pronašli načine kako da zadovolje potrebe potrošača.

Hajde da pogledamo koji su glavni razlozi koji motivišu potrošače da kupuju putem interneta:

Važno je da pratite Vašu ponudu i poredite je sa konkurencijom, sve u cilju da Vaše cene uvek budu konkurentne. Na internetu se sve da uporediti i proveriti, zato budite uvek ispred konkurencije i trudite se da ponudite najbolju cenu za Vaš proizvod ili uslugu, jer čak 56.1% kupaca prvo proveri cene i ista im bude okidač za odluku gde će kupiti.

Koliko je isporuka važna govori to što je jedan od najvećih internet trgovaca na svetu Amazon, uveo isporuku dronovima, gde garantuje isporuku do 30 minuta (izvor: Amazon).

Iz toga razloga je jako važno obezbediti potrošaču kvalitetnu isporuku, ukoliko je moguće besplatnu.

Neophodno je da potrošaču jasno predstavite koliko je vremena potrebno od kreiranja njegove porudžbine do isporuke iste, kao i kada je može očekivati na željenoj adresi. Mali savet, ukoliko nudite besplatnu isporuku, trudite se da to vidno i jasno predočite potrošaču, na naslovnoj stranici internet prodavnice, na detalju proizvoda kao i na samoj korpi. Besplatna isporuka može biti Vaša prednost u odnosu na konkurenciju, iskoristite je. U Srbiji postoji mnoštvo kurirskih službi, ali se samo mali broj njih može pohvaliti kvalitetnom isporukom i dobrom infrastrukturom. Na tržištu možete pronaći nekoliko kurirskih službi koje nude potpunu uslugu potrošaču i trgovcu. Od automatskog obaveštavanja trgovca i potrošača, putem sms-a i email-a, o svim statusima i promenama koje se dešavaju sa pošiljkom, do osiguranja svakog paketa, praćenja lokacije paketa uživo i izveštavanju na nivou svakog paketa koji ste poslali ka potrošaču.

Svima nam se čini da nam je dan kratak i da bi nam trebalo bar još nekoliko sati svakog dana. Ovo je razlog zbog čega se sve veći broj potrošača okreće ka internet prodaji, jer ne moraju organizovati odlazak u prodavnicu. Kompletan proces kupovine se može obaviti sa bilo kog mesta, kuća, posao, odmor i željeni proizvodi mogu stići na željenu adresu.

Obzirom da internet prodaja želi da bude dostupna na svakom mestu i na svakom uređaju, pažljivo birajte ko će Vam raditi razvoj sajta.

Želite da kupovina na Vašem sajtu bude jednako udobna i laka bez obzira da li je obavljate na desktop ili laptop računaru, tabletu ili telefonu kao i koliko Vam je brz internet. Iz tog razloga, ja biram platforme koje su modularne i lako prilagodljive, razvijane od strane kompanija koje prate aktuelna dešavanja u internet trgovini. Platforme koje su integrisane sa kurirskom službom, bankama, optimizovane za sve uređaje i brzine interneta. Sve u cilju da potrošaču pruži jednostavnu i brzu kupovinu putem interneta.

Trudite se da cene prilikom kupovine putem interneta budu niže nego u tradicionalnoj prodavnici ako je imate, obratite pažnju da ne preterate i da ne ugrozite prodaju u tradicionalnoj prodavnici prodajom putem interneta. Zbog mogućnosti da brzo kreirate akcije i promocije na internetu, napravite ekperimente sa manjim grupama artikala, ograničite vreme trajanja ponude i jasno to predstavite potrošaču. Ovakav način kreiranja akcija i vođenja prodaje će sigurno doprineti boljoj prodaji i bržem obrtu onog dela zaliha koji Vi želite da prodate.

Tačno je, u internet prodavnici je moguće obaviti kupovinu bilo kada. Već se ustalila fraza 24/7/365, internet prodaja je dostupna 24 časa, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini, koja je tačna, ali morate obratiti pažnju na nekoliko stvari. Ukoliko potencirate dostupnost, nemojte dozvoliti da pitanja potrošača, koja mogu doći putem mnogo kanala (društvene mreže, kontakt forma, email, chat) budu bez odgovora. Trudite se i da odgovor stigne u nekom razumnom roku. Jasno naglasite kako funkcioniše isporuka i korisnička podrška radnim danima, vikendima i praznicima, dajte potrošaču jasne i precizne informacije kako bi znao šta može očekivati.

Za sam kraj, hajde da pogledamo zbog čega potrošači mogu odustati od kupovine putem interneta ili Vam otkazati već ukazano poverenje, ukoliko ste izneverili njihova očekivanja:

 

Obavezno je da fotografija proizvoda i opis budu u skladu sa samim izgledom proizvoda i njegovim karakteristikama. Uvek jasno informišite potrošača o cenama, dodatnim troškovima i rokovima. Trudite se da obezbedite što jeftinije troškove isporuke, ako je neophodno smanjite sopstvenu zaradu na proizvodu ili usluzi u cilju ispunjenja potreba i želja potrošača.

Gledajte na Vašu internet prodavnicu kao i na tradicionalnu, sve zaknoske norme i informacije se moraju ispoštovati, podaci o trgovcu, pravo na odustanak, povrati i reklamacije.

Svi ovi podaci se moraju naći na Vašoj internet prodavnici posebno jasno napisani i objašnjeni.U internet prodavnici nemate fizičkog prodavca pa je na Vama da sve nedvosmisleno jasno prikažete i pojasnite potrošaču.

Kao i u svakom poslu ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi: visok nivo profesionalizma, brige o detaljima, osluškivanje tržišta i potreba potrošača, briga o samom potrošaču, uspeh neće izostati.

ecommerce online prodaja saveti

Ostavi komentar

Slični članci

13.
Aug.
2019.
Ecommerce
Kako B2B prodaju podići na viši nivo putem online shop-a?
27.
Dec.
2018.
Ecommerce
Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavan...
15.
Nov.
2018.
Ecommerce
Baneri predstavljaju grafičke elemente koje većina korisnika prvo primeti pri pose...