10.04.2018.

Društvene mreže kao pokretači online prodaje

Vladimir Stanković - Dedabor u Ecommerce

Pored sajta i bloga, društvene mreže su sastavni elementi prodajnih kanala. Iako nisu osmišljene sa tim ciljem, njihova besplatna upotreba i dvosmerna komunikacija, omogućili su približavanje potencijalnim i stalnim kupcima.

Ona je, kao jedan od  ključnih faktora u izboru društvene mreže i pronalaženju ciljne grupe kojoj se obraćamo, nekome prepreka, a nekome podsticaj za korišćenje.

Šta to konkretno znači? Koju društvenu mrežu izabrati?

U skladu sa prodajnim asortimanom, biramo i društvenu mrežu preko koje ćemo se obratiti potrošačima. Ukoliko je naša ciljna grupa mlađeg uzrasta, izabraćemo Instagram ili YouTube, a ako se obraćamo malo starijima, onda je Facebook pravi izbor. Ako je ciljna grupa usko povezana oko specifičnih pitanja, forumi i grupe, Linkedin grupe su naša prava adresa.

Ali, da se vratimo na dvosmernu komunikaciju. Statične Internet strane su prevaziđene pojavom blogova, foruma i raznih pojedinačnih četova, a prelaskom iz WEB 1.0 u WEB 2.0 postalo je moguće da, nakon što se postave informacije, posetilac pita i komentariše, a da mi odgovorimo. To je svima pružilo nove vidove reklamiranja, plasiranja i prodaje proizvoda, brenda, usluga...

Ipak, treba misliti o tome da ljudi dolaze na društvene mreže, pre svega, zato što žele da se nasmeju i oraspolože. Naravno, ponekad i da „zavire u tuđe dvorište,“ ali to sada nije tema. Uostalom, svi biramo mesto na kome možemo da se zabavimo i opustimo, zar ne?

Upravo zbog toga, sve veći broj ljudi koristi društvene mreže. Ako imate neki svoj biznis, preduzetnik ste, jasno vam je da priliku da se nađete na mestu gde možete biti primećeni vi ili vaš brend, ne smete da propustite.

Šta će vam to kad vam prodaja ide sasvim dobro, pitate se?

Da zamislimo da ste vlasnik prodavnice obuće za žene. Žene vole cipele i kupuju ih i kada im trebaju i kad im ne trebaju, znači prodaja vam ide sasvim solidno. Recimo da imate jednu prodavnicu u svom gradu, što znači da ste, na neki način ograničeni, brojem potencijalnih kupaca.

Evo šta sve može da se desi, ako rešite da ipak pokažete svoj brend svetu!

  1. Dostupnost. Iako možda zvuči neverovatno, ima žena koje ne vole da idu od prodavnice do prodavnice i traže model cipela koji žele da kupe, ili jednostavno nemaju za to vremena. Lakše im je da pogledaju asortiman proizvoda na sajtu/blogu/Fejsbuku/Instagramu. Ako im se ponuda svidi, odu do radnje, ako ne, nikom ništa. Ili još bolje, naruče, ako ste postavili tu mogućnost.

  2. Komunikacija. Vi uz pomoć društvenih mreža imate šansu da svojim potencijalnim kupcima odgovorite na pitanja, da ih pitate, pa čak i da im se požalite, da ih nasmejete. Prijateljski i ljubazan pristup ljudima, zauzvrat znači da ćete i vi dobiti prijatelje, čitaj kupce.

  3. Vi ste brend „od poverenja“. Ništa gore nego kad nešto ne možete da saznate o prodavcu ili proizvodu koji želite da kupite. Možda neko želi da zna da li u radnji imate neki model cipela u bež boji, a besmisleno je da da izgubi sat, dva da bi to proverio. Tome društvene mreže i služe, da se brzo informišete o stvarima koje vas interesuju.

  4. Niste ograničeni brojem potencijalnih kupaca. Vi ste svuda☺. Pa tako, vaše cipele možda žele žene u Kruševcu, Zaječaru i Čačku. Znaju da postojite, jer ste na internetu.

  5. Spomenuo sam gore „komšijsko dvorište“. Ok, recimo da jedna drugarica sa Fejsbuka kupi neke cipele i slika ih. Dopadnu se i drugoj drugarici, čiji će, logično, sledeći korak biti da sazna gde ih je kupila i kako da i ona postane vlasnik istih.

Koje društvene mreže su najbolje za moj biznis?

Svaka društvena mreža ima svoje prednosti i mane, zavisi od posla koji vodite, ali i od vaših potencijalnih kupaca. Ne postoji jedinstvena kategorija posla koja automatski „pripada“ nekoj društvenoj mreži. Izvesno je da recimo, mlađa populacija trenutno najviše koristi Instagram, što ne znači da se to neće promeniti u narednih nekoliko meseci. Dakle, osim što ćete otvoriti nalog na nekoj od društvenih mreža, potrebno je da ispratite i promene koje su vezane za ovu oblast, kako biste na najbolji način mogli da ih iskoristite u poslovne svrhe.

Ono što je najvažnije, za koju god društvenu mrežu da se odlučite u svrhu promovisanja vašeg brenda, važno je da joj se ozbiljno posvetite. Redovne (i smislene) objave za vaše pratioce se podrazumevaju. Otvaranje naloga na svim društvenim mrežama i neodržavanje istih se ne podrazumeva.

Još nešto, kao i u prodavnici, tako i na internetu, budite ljubazni. Neljubazni prodavci teško da ikad bilo šta prodaju, zar ne? Ljubaznost je uvek u modi.  

 

Ostavi komentar

Slični članci

13.
Aug.
2019.
Ecommerce
Kako B2B prodaju podići na viši nivo putem online shop-a?
27.
Dec.
2018.
Ecommerce
Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavan...
15.
Nov.
2018.
Ecommerce
Baneri predstavljaju grafičke elemente koje većina korisnika prvo primeti pri pose...