10.04.2018.

Značaj blogova u elektronskoj trgovini

Vladimir Stanković - Dedabor u Ecommerce

Da bi se obavila internet kupovina, podrazumeva se zainteresovanost potencijalih kupaca za određeni artikal, što opet podrazumeva veliki broj klikova po ključnim rečima, zbog čega je validna informacija o samom proizvodu, veoma značajan faktor.

Gde možemo da dobijemo informacije o nekom proizvodu, usluzi, brendu koji želimo da kupimo?

U najvećem broju slučajeva – na blogovima, zatim na društvenim mrežama, specijalizovanim forumima, ili konkretno, na sajtu koji reklamira proizvod. Što više pretražujemo, više nailazimo na nove blog forme u kojima se, pored inicijalnog teksta o proizvodu, obavezno zadržimo na komentarima ljudi koji su proizvod već koristili i koji iznose svoja mišljenja i iskustva.

Mišljenje blogera ili komentatora na istom, umnogome utiče na percepciju i donošenje konačne odluke potencijalnog kupca. Ukoliko kupac proceni da je više blogera zadovoljno proizvodom, zanemariće i cenu i rešiti da isti kupi, a često i sam napiše svoje utiske, nakon određenog perioda korišćenja. Na taj način kupci postaju blogeri, bez obzira na to što nemaju svoj lični blog. Interakcijom sa komentatorima, odgovorima drugim korisnicima bloga, obični korisnici postaju blogeri, ljudi od poverenja i neko ko utiče na donošenje odluka novih korisnika.

Imajući u vidu ovaj blogerski krug, jasno je da su blogovi ili blog forme izuzetno važne za e-Trgovinu.

Zato su blogovi svojim statusom WEB 2.0 uspeli još pre dvadeset godina da potisnu statične sajtove sa statusom WEB 1.0, i to samo jednim jedinim dodatkom, interakcijom. Dozvoljavajući da svi korisnici postave pitanje, komentarišu, ili i sami pišu tekstove na blogovima, stvorene su društvene mreže za mikro bloging, poput Twitter-a, Facebook-a, Linkedin-a i ostalih. Potreba za video formom iznedrila je Vimeo, YouTube, Snapchat i ostale.

A opet, sve vrste sadržaja, kroz tehničku formu, lako se integrišu na blog platforme. Danas su blogovi napravljeni tako da apsolutno svi mogu samostalno da uređuju svoje stranice, bez ikakvog predznanja.

Podatak da samo u Srbiji postoji preko pola miliona blogova u ovom trenutku, a da se svakoga dana u svetu pokrene novih 50.000, jasan je pokazatelj koliki uticaj blogovi imaju na e-Trgovinu, ali i na druge segmente života.

Vremenom, neki blogeri su, zbog poverenja velikog broja čitalaca koje su stekli, dobili priliku da budu angažovani u promocijama, kampanjama proizvoda i usluga. Da bi zadržali ukazano poverenje, recenzije su realne i analitičke, informacije potpune, čuju se i kritike i pohvale, sve u svemu, iskustva iz prve ruke.

Skrivanje ili iznošenje neproverenih ili lažnih podataka, mnogo košta sve u lancu: blogera, kompaniju, agenciju, korisnika, jer ljude možete prevariti samo jednom. Iznosi su izuzetno veliki, često prelaze milionske okvire i zato niko i ne pomišlja da pokuša da obmane kupce. Izgubljeno poverenje gotovo je nemoguće vratiti.

Kako blogovi konkretno utiču na e-Trgovinu?

Skoro da ne postoji firma koja nema svoj sajt. Pored toga, većina koristi blog formu za opis ili reklamiranje proizvoda. Putem društvenih mreža i mikrobloginga, pozicioniranje na pretraživačima je osnova reklamiranja. Oni koji su među prvima na pretraživačima, imaju najveće šanse da dopru do kupaca.

Korisnici i potencijalni kupci pretraživanjem dolaze do sadržaja na Internetu, gledaju, čitaju, komentarišu, iznose svoja iskustva, traže tuđa. Lako i brzo preko blogova dolaze do direktih linkova e-prodavnica, gde mogu u par klikova da kupe proizvod. Blogovi se najbolje kotiraju na pretraživačima.

Ovako izgleda kada se uopšteno pogleda ciklus blogovanja u  e-Trgovini.

A kako izgleda jedna blog forma koja dovodi do same prodaje?

Pored naslova, koji direktno upućuje na sadržaj blog forme, tu je i podnaslov koji bliže uređuje isti. Zatim su tu videa, fotografije i tekst, kroz koji blogeri, na interesantan način, uvode čitaoce u priču, da bi u glavnom delu teksta objasnili čemu proizvod služi, kako se koristi i zašto može biti potreban ili koristan kupcu. Na samom kraju, kroz pitanja koja postavljaju i potencijalni korisnici, traže  se odgovori od ljudi koji su već koristili isti ili žele da to urade. Fotografije su čiste, jasne i sa fokusom na formu. Video prilozi su kratki, sa direktnom porukom. Svaki dodatni link u tekstu vodi do direktne prodaje ili dodatnih pojašnjenja iz drugih relevantnih izvora. Određene reči u tekstu su posebno naglašene, ponovljene više puta.

Priznaćete, izgleda jednostovano, interesantno i potrebno! I jeste tako.

Ako vam kažemo da to možete i vi, da vam je potrebno malo vremena, a da mnogo znači, da svaki vaš proizvod može i treba da ima blog formu sa svim objašnjenjima i da su današnji kupci vrlo probirljivi, razmaženi i imaju dovoljno vremena da sakupe sve potrebne informacije pre same e - Trgovine, onda je potpuno jasna koncepcija i uticaj bloga.

Ukoliko, iz vama znanih razloga, ne želite direktno da blogujete, na raspolaganju su vam dugogodišnji blogeri koje možete da angažujete. Od njih možete da očekuje potpunu objektivnost i profesionlni odnos.

A šta možete da očekujete od vaših kupaca?

Pored pohvala, dobićete i iskustva koja mogu biti kritička. Shvatite te kritike kao dobronamerne i iskoristite ih da unepredite svoj proizvod/uslugu. I obavezno komunicirajte sa čitaocima. Priznajte grešku, ispravite je i dobićete poverenje. Poverenje je osnova između vas i potrošača. Izgradnjom poverenja, izgradićete svoj brend.

Potrudite se da drugi pričaju o vama ono što biste vi pričali o sebi! Blog je najbolja osnova za to!

 
 

 

Ostavi komentar

Slični članci

13.
Aug.
2019.
Ecommerce
Kako B2B prodaju podići na viši nivo putem online shop-a?
27.
Dec.
2018.
Ecommerce
Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavan...
15.
Nov.
2018.
Ecommerce
Baneri predstavljaju grafičke elemente koje većina korisnika prvo primeti pri pose...