21.03.2018.

Edukacija trgovaca i potrošača u svetu e-trgovine

Ivan Pantelić u Ecommerce

Kompanija NB SOFT pokreće kampanju namenjenu edukaciji trgovaca i potrošača u svetu e-trgovine.

NB SHOP edukacija trgovaca i potrošača u svetu e-trgovine

Da li se još uvek plašite da ostavite lične podatke i kliknite dugme “kupi”? Uskoro nećete imati ovaj problem.

Bilo da vas zanimaju parametri po kojima prepoznajete bezbedno prodajno mesto na internetu ili želite da pokrenete onlajn prodaju u skladu sa važećim zakonima i propisima, verifikovani odgovori na vaša pitanja o prodaji na internetu ubrzo stižu.

NB SOFT, kompanija specijalizovana za razvoj softvera za elektronsko poslovanje za početak aprila najavila je pokretanje edukativne inicijative "Kako da bezbedno i lako prodajete ili kupujete preko interneta".

Ova obrazovna kampanja približiće javnosti prednosti i opasnosti prodaje odnosno kupovine preko interneta, ali i načine da se ova vrsta poslovanja pokrene i vodi.

A njeni ishodi će biti dvojaki. Prvi je serija predavanja, seminara i radionica širom Srbije. Drugi, sa kojim će projekat početi, otvorena onlajn biblioteka edukativnih tekstova, koja će se stalno dopunjavati.

Kampanja  "Kako da bezbedno i lako prodajete ili kupujete preko interneta" je prva dugoročna inicijativa koja se u Srbiji bavi fenomenom trgovine na internetu.

Odakle potreba za ovakvom kampanjom?

Kako stvari stoje, u Srbiji i regionu potencijal elektronskog poslovanja ni izbliza nije iskorišćen. Po podacima Ministarstva trgovine, kao i izvorima podataka NB SOFT-a, procenat građana koji naručuju ili kupuju preko interneta iznosi 31 odsto, a kako prenosi RTS, gotovo polovina ovih kupaca u Srbiji i dalje se radije odlučuje za gotovinu.

"Naši napori su usmereni dvostrano. Želimo da ljudi nauče kako da se zaštite od potencijalnih prevara i štete na internetu, ali i da ih ohrabrimo da prepoznaju situacije u kojima opasnost ne postoji. Iako u Srbiji mnogi svakodnevno kupuju preko interneta, velika većina i dalje pri pomisli na ostavljanje osetljivih podataka poput adrese i sigurnosnog broja platne kartice oseća nelagodu.”, kaže Aleksandar Nastevski, direktor NB SOFT-a i inicijator kampanje.

Razlog je, tvrdi on, nedovoljna obrazovanost obe grupe o elektronskom poslovanju.

“S druge strane, zavidan broj ozbiljnih trgovaca koji ostvaruju veliki promet još uvek nije dovoljno prisutan na internetu. Zato hoćemo da svima koji razmatraju ili tek počinju sa elektronskim poslovanjem približimo ovaj fenomen. Da im konkretnim savetima pomognemo da pokrenu, upravljaju i vode prodaju preko interneta.”

A ko su ljudi koji će garanatovati stručnost i kreirati obrazovni materijal?

“Želimo da pokrijemo ovu široku oblast sa svih strana i iz svačijeg ugla - od prodavca do potrošača, preko banaka i isporuke. Zato smo za potrebe ove inicijative okupili eksperte iz prakse i teorije raznih aspekata poslovanja na internetu”, objašnjava Nastevski.

Zaista, pored ljudi iz razvojnog tima NB SOFT-a, u projekat je uključeno preko 12 spoljnih stručnjaka za različite aspekte elektronskog poslovanja. Pored programera i razvojnih inženjera iz redova velikih prodajnih lanaca, direktora logistike kurirskih službi i preduzetnika iz sveta onlajn prodaje, tu su i profesori Univerziteta u Beogradu, kao i konsultanti iz sektora za elektronsko poslovanje vodećih banaka i poznati blogeri.

Raznovrsnost i ekspertiza ovog uredništva jemči kvalitet sadržaja, objektivnost, ali i potencijal za suprotsavljenost mišljenja i otvoreni dijalog. Pogled na isti problem iz različitih perspektiva obogatiće razumevanje elektronskog poslovanja obe grupe kojima se ova kampanja obraća.

Koliko će ovaj poduhvat trajati?

Inicijalni period koji smo zacrtali je godinu dana tokom kojih će se kontinuirano objavljivati tekstovi na relevantne teme. Kako se ovo polje stalno razvija i nepresušni je izvor novih problema za debatu, nema razloga da nakon tog perioda ne nastavimo s produkcijom obrazovnog materijala”, kaže Nastevski i dodaje da se nada da će država i privredni sektor prepoznati važnost ove inicijative i podržati je u budućnosti.

Šta će publika moći da nauči kroz učešće na radionicama i posetu bazi tekstova na blogu NB SHOP-a?

Među brojnim temema koje ih se tiču, potrošači će čitajući, primera radi, naučiti na koji način mogu da na internetu prepoznaju bezbedno prodajno mesto, kako da budu sigurni da kupuju bez rizika da će njihovi podaci biti zloupotrebljeni, kao i koja prava mogu da ostvare kao potrošači u onlajn svetu.

Slično, trgovci će pronaći mnoštvo korisnih smernica: vodiče za pokretanje internet prodavnice po svim propisima i zakonima, predstavljanje alata koji će im pomoći u kontroli i organizaciji posla, kao i praktične savete o pravilnom pakovanju i isporuci lomljive robe, da pomenemo neke od najavljenih tema.

Gde će se nalaziti obrazovni materijali i informacije o događajima?

Najave događaja kao i obrazovni tekstovi biće redovno ažurirani na blogu NB SHOP-a.

Posetite www.nbshop.rs/blog i počnite da učite.

Ostavi komentar

Slični članci

13.
Aug.
2019.
Ecommerce
Kako B2B prodaju podići na viši nivo putem online shop-a?
27.
Dec.
2018.
Ecommerce
Influenser marketing predstavlja jedan od najbrže rastućih tipova oglašavan...
15.
Nov.
2018.
Ecommerce
Baneri predstavljaju grafičke elemente koje većina korisnika prvo primeti pri pose...