04.04.2018.

Besplatni alati za bolji SEO

u SEO i Google analitika

SEO - Search Engine Optimisation predstavlja optimizaciju vaše internet prodavnice u cilju što boljeg pozicioniranja prilikom pretrage. Što je sajt bolje optimizovan za pretraživače to je više besplatnog saobraćaja. Razlog je jednostavan: bolja pozicija na pretraživačima prilikom pretraživanja ključne reči ili fraze povećeva verovatnoću da će korisnici kliknuti na link.

U nastavku predstavljamo neke od alata koji vam mogu pomoći da se vaša internet prodavnica bolje pozicionira na pretraživačima.

1. Google Keyword Planner

Ovo je pravi alat sa kojim počinjete planiranje ključnih reči. Koristeći Google-ov planer za ključne reči, možete saznati koliko su u proseku ljudi pretraživali ključne reći koje su za vas relevantne i koliko su popularne.

Link: https://adwords.google.com/KeywordPlanner

2. Google Search Console

Još jedan ključni Googleov alat za vašu internet prodavnicu je Google Search Console. Ovaj alat će vam pružiti informacije o svim problemima koji mogu uticati na rezultate pretrage. Tu su podešavanja servera, linkovi koji vode na nepostojeće stranice i greške u podešavanju domena, kao i podaci o trenutnom rangiranju vaše internet prodavnice po ključnim rečima koje su relevantne za vaš biznis.

Link: https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard

3. Open Site Explorer

Korišćenjem ovog besplatnog alata možete postići mnogo toga - istraživati povratne linkove i tekstove u kojima se nalaze linkovi koji vode ka vašoj internet prodavnici, pronaći mogućnosti za kreiranje povratnih linkova i, najzad, otkriti potencijalno štetne linkove.

Povratni linkovi su svi linkovi koji vode ka vašem sajtu. Potencijalno štetni linkovi su takođe linkovi ka vašem sajtu, ali sa sajtova koji imaju nizak rejting u bazi pretraživača čime negativno utiču na rejting vašeg sajta.

Open Sire Explorer moguće je koristiti i za analizu konkurencije. Pomoću njega možete da uporedite broj povratnih linkova ka vašem sajtu sa istim parametrom na sajtu konkurencije.

Da biste dobili pun pristup koji vam donosi mogućnost da pratite više od 300 ključnih reči, 100.000 stranica vašeg sajta i proveru neograničenog broja povratnih linkova, morate biti Moz Pro pretplatnik.
Link: https://moz.com/researchtools/ose/

4. Google Trends

Još jedna odlična alatka Google-a, Google trends, omogućava vam da prikupite dodatne informacije koje nije moguće prikupiti pomoću Keyword Planner-a. Možete istražiti koje su najtraženije ključne reči bitne za vaš biznis ili čak upoređivati trendove jednih ključnih reči u odnosu na druge (pogledajte sliku).

Izborom različitih regiona možete videti i više detalja o tome koliko korisnici traže ključne reči koje su vama bitne po različitima regionima sveta.

Link: https://trends.google.com/trends/

5. SEO Site Checkup

Ovaj alat može se koristiti za veoma detaljnu SEO analizu vaše internet prodavnice. On ne samo da daje izveštaj o statusu vašeg sajta, već vam takođe pomaže da ispravite greške pružanjem nekih korisnih predloga. Tako ćete dobiti informacije o svim glavnim kategorijama SEO podešavanja, kao što su Meta Title i Description tagovi, otkriti da li imate objavljenu mapu sajta kao i da li vam fotografije imaju opis.

Ukoliko su popunjeni u skladu sa pravilima SEO optimizacije, svi ovi parametri, doprinose boljem rangiranju vašeg sajta na pretraživačima.

Link: https://seositecheckup.com/

Ukoliko ste zainteresovani i za druge alate kojim možete unaprediti rad vaše internet prodavnice, pogledajte naše predloge na ovom linku.

Slični članci

23.
Apr.
2020.
SEO i Google analitika
Tehnički SEO se odnosi na sve ono što jednoj web prodavnici omogućava da je Google robot bolje pretražuje (crawl-uje) i indeksira.