02.04.2018.

Kako Google AdWords pomaže online prodaji?

Danijela Mladenović u Marketing

Ukoliko želite da privučete posetioce na vaš web sajt, povećate broj porudžbina, predstavite svoju kompaniju i pridobijete nove klijente, Google-ov servis za oglašavanje AdWords može da vam pomogne. Pravilno kreirana strategija omogućava optimizaciju troškova, a vaš oglas će se prikazivati korisnicima koji su zainteresovani za ono što nudite. 

Kako izveštava ekspertski portal za istraživanje tržišta Statista, u 2016. godini je čak 58.3% korisnika interneta kupovalo onlajn. Prema njihovim podacima, predviđa se da će do 2019. godine taj procenat dostići 63%. Na slici 1 prikazana su predviđanja broja internet kupaca do 2021. godine.

Iz brojki se vidi da će se potencijal ovog tržišta u budućnosti povećavati. Da bi se na ovom konkurentnom tržištu opstalo i pobedilo, važno je da prodavac optimizuje prodaju. Optimizacija prodaje na internetu pre svega podrazumeva fokus na isticanje proizvoda ili usluga potencijalnim kupcima, pre nego što do njih dođu iste ili slične konkurentske ponude.

Jedan od načina kojim se može doći do velikog broja potencijalnih kupaca jeste oglašavanje na internetu. Postoji mnogo alata koji se koriste u ove svrhe. AdWords, Google-ov servis za onlajn oglašavanje za mnoge prodavce predstavlja osnovni alat.

Zašto je AdWords neophodno „oružje“ za borbu na online tržištu?

Google AdWords oglašavanje podrazumeva prikazivanje tekstualnih, slikovnih ili video oglasa na Google pretraživaču, njegovim partnerskim mrežama (vebsajtovi koji nisu u vlasništvu Google-a već imaju sklopljeno pratnerstvo poput Youtube-a (izvor: AdWords Help) i Google-ovoj mreži mulitimedijanog oglašavanja koja obuhvata oko 2 miliona vebsajtova, videa, i aplikacija (Izvor: AdWords Help)

Ovi oglasi se prikazuju prvenstveno korisnicima koji traže određeni proizvod ili uslugu na internetu ili onima koje je prodavac odredio kao ciljnu grupu kojoj želi da plasira oglase za svoje proizvode/usluge.

Kako to funkcioniše u praksi?

Kada korisnik unese u pretragu ključnu reč koja se odnosi na određeni proizvod ili uslugu u rezultatima pretrage na Google-u se pojavljuje oglas prodavca koji reklamira ono što korisnik traži.

Šta su prednosti oglašavanja putem Google AdWords-a?

Jedna od osnovnih je ta što prodavac bira kada će se i kome njegov oglas prikazivati. On određuje na kojim će se veb stranicama i na kojim geografskim područjima oglas prikazivati.

Kako piše portal SEO & Google Oglašavanje, Google i njegove partnerske mreže pretražuje preko 80% korisnika širom sveta, što znači da AdWords oglas može videti mnogo veći broj potencijalnih kupaca nego da se proizvod ili usluga oglašavaju putem nekog drugog medija.

Može se reći da je glavni benefit ovakve vrste oglašavanja mogućnost da prodavci plasiraju oglase samo konkretnoj ciljnoj grupi. Na ovaj način nema bespotrebnog rasipanja sredstava.

Pogledajte primer iz prakse

Da bismo bolje pojasnili Google AdWords oglašavanje, poslužićemo se konkretnim primerom.

Recimo da korisnik želi da kupi avionsku kartu.

Ključna reč koju je korisnik ukucao u Google pretraživaču je: avio karte. Na pretraživaču se izlistavaju svi rezultati pretrage koji se odnose na avionske karte.

Oglas određene aviokompanije koji se pojavio na samom vrhu pretrage ove ključne reči, uočljiviji je za korisnika u odnosu na ostale rezultate upita. Ovim se povećava mogućnost da korisnik ode upravo na sajt kompanije koja je plasirala pomenuti oglas za avionske karte. Ispravnim vođenjem ovakvog oglašavanja, može se biti ispred konkurencije.

Šta se sve može dobiti Google Oglašavanjem?

Oglašavanje putem Google AdWords-a ima mnogo benefita. Neki od glavnih su sledeći:

  • Privlačenje pažnje. Oglasima se skreće pažnja korisnika, jer se ovi oglasi pojavljuju iznad rezultata organske pretrage, Organska pretraga je spisak web stranica koje pretraživač izlastava na određeni upit po releventnosti. Odrednica "organska" označava da nisu u pitanju plaćeni oglasi. Rezultati organske pretrage nemaju oznaku Ad za razliku od plaćenih AdWords oglasa.
  • Kontrola kome će se, kada i gde prikazivati oglasi. Ovime prodavac osigurava da će oglas doći do onih koje smatra svojom ciljnom grupom. 
  • Merljiviji rezultati u poređenju s tradicionalnim offline oglašavanjem, poput onog u štampanim medijima (bilborda, letaka, oglasa u novinama i sl.) Na AdWords platformi može se pratiti veliki broj parametara poput broja konverzija (primera radi, broj prodaja na sajtu koje su se ostvarile putem oglasa), broja prikaza oglasa, broja klikova na oglas, ocene kvaliteta ključnih reči za koje se oglasi prikazuju (koliko je napisani oglas relevantan korisniku za reč koju je uneo u pretraživač) i još mnogo drugih pokazatelja koji pomažu u optimizaciji kampanja. Više o merenju rezultata kampanje može se pronaći na AdWords Help: Mesure Results.
  • Kontrola budžeta za oglašavanje. Budžet se u svakom trenutku može menjati, a kampanje i oglasi paliti i gasiti.

Da li se isplati koristiti AdWords?

Pitanje koje se nameće: „A koliko će sve to da košta?

Uzmimo za primer tradicionalno oglašavanje putem bilborda. Plaćanje se vrši, bez obzira da li je oglas imao efekta ili ne, što je često veoma teško izmeriti. Iako je oglas video veliki broj ljudi, teško je utvrditi koliko je ljudi reagovalo na sam oglas.

Za razliku od tradicionalnog oglašavanja, kod Google AdWords oglašavanja plaća se jedino ukoliko neko klikne na oglas, ali ne i za sam prikaz oglasa.

Ovo pruža mogućnost prodavcima da saznaju da je ono što su platili zaista utrošeno na korisnike koji su zainteresovani za njihove proizovde/usluge. Ono što je veoma bitno, lako je utvrditi i izmeriti učinak kampanja kroz praćenje parametara koji se mogu videti na AdWords platformi. Prema tome, sam oglašivač odučuje koliko želi da uloži u Google AdWords oglašavanje, znajući da će imati kontrolu nad svojim troškovima oglašavanja i da će moći da utvrdi njihovu isplativost.

Ukoliko i dalje postoji nedoumica da li započeti sa ovakvim vidom oglašavanja, zabeleženi primeri iz prakse rečito govore o uticaju oglašavanja putem Google AdWords-a na poslovanje.

  • Kompanija Qoo10, lider e-trgovine u Aziji, povećala je svoju prodajuza 10.2% zahvaljujući Google AdWords oglašavanju.
  • Amari Hoteli povećali su prodaju na svom sajtu zahvaljujći Google oglašavanju za čak 44%.
  • Babytown.com.sg, jedan od najvećih prodavaca bebi opreme u SAD, duplirao je svoj prihod sa Google AdWords oglašavanjem.
  • Prodaja na PassionAsia.com, sajtu za rezervaciju hotela, povećala se za neverovatnih 200%, a saobraćaj je povećan za 100% nakon što su u svoje poslovanje uklučili Google AdWords oglašavanje.

(Izvor:https://www.google.com.sg/adwords/success-stories.html)

Prodavci koji se bave e-trgovinom, oglašavanje putem Google AdWords-a treba da shvate kao neophodni korak za razvoj i nastavak svog poslovanja na internetu, jer brojke u navedenim primerima dovoljno govore.

Za one koji žele da saznaju više

U nastavku su navedeni korisni linkovi za detaljnije upoznavanje sa konceptom ove vrste oglašavanja.

Upoznavanje sa konceptom Google AdWords oglašavanja

AdWords Pomoć

Kako i zašto postati Google Partner

Za one koji se još uvek nisu upustili u avanturu zvanu „Google AdWords“ i koji su možda u nedoumici da li, kada i kako započeti sa Google AdWords oglašavanjem, odgovor je samo jedan – „Već danas!“ sa NB Soft -ovim timom za oglašavanje na internetu.

 

adwords internet oglasavanje na internetu online kupovina

Ostavi komentar

Ostali komentari

  • M
    M

    Jako koristan članak. Sve pohvale!

    06.04.2018. 20:04

Slični članci

02.
Apr.
2018.
Marketing
Saveti i trikovi za kreiranje e-mail kampanje. Sada kada ste definisali cilje...
31.
Mar.
2018.
Marketing
Postoji nekoliko različitih vrsta e-mail marketinških kampanja, a tip koji ...
30.
Mar.
2018.
Marketing
Zašto bi trebalo da koristite e-mail marketing i kako da počnete već danas?...