Uvek nam je zadovoljstvo da budemo deo zajednica koje pokreću razgovore o budućnosti digitalnog poslovanja – a sjajnu priliku za to smo imali 10. i 11. aprila na DigiTalk konferenciji u Zrenjaninu. Ove godine smo imali čast da učestvujemo kao Platinum partneri događaja, ali i da podelimo iskustva kroz studiju slučaja i panel diskusiju na DigiTalk eCommerce Days 2025.
Dan 1: Pogled preko granica – eCommerce trendovi u Srbiji i Evropi
Prvog dana konferencije, osnivač i direktor kompanije NB SOFT, govorio je na temu „eCommerce 2025. Srbija vs Evropa“. Case study je otvorio važna pitanja o tome gde se Srbija nalazi na mapi evropskog eCommerce razvoja, kao i šta možemo naučiti iz praksi zemalja koje prednjače u ovoj oblasti.
Učesnici su imali priliku da čuju konkretne podatke i steknu uvid u rad na različitim tržištima ali i da sagledaju širu sliku – od navika potrošača, preko pristupa digitalnim kanalima, pa sve do načina na koje platforme i tehnologije oblikuju korisničko iskustvo.
Poseban fokus je stavljen na razumevanje razlika, ali i potencijala domaćeg tržišta. Diskutovalo se o izazovima koji usporavaju digitalnu transformaciju kod nas, ali i o prilikama koje se otvaraju za brendove spremne da prihvate nove modele poslovanja. Ključno pitanje bilo je: kako uhvatiti korak sa Evropom, a zadržati autentičnost i fleksibilnost koju domaće tržište zahteva?
Dan 2: Platforme – temelj svakog eCommerce biznisa
Drugog dana konferencije učestvovali smo na panel diskusiji „Platforme – mesto odakle počinje biznis“, koja je otvorila važne teme o ulozi tehnologije u pokretanju i razvoju eCommerce biznisa. Diskusija se kretala od tehničkih aspekata razvoja platformi do toga kako one utiču na celokupno korisničko iskustvo i poslovnu skalabilnost.
U okviru razgovora, predstavili smo pristup koji imamo kroz razvoj i kontinuirano unapređivanje naše NB SHOP platforme. Kroz razmenu iskustava sa kolegama iz industrije, govorili smo o izazovima sa kojima se suočavaju trgovci – od inicijalnog ulaska na tržište, preko prilagođavanja poslovanja, pa sve do održivog rasta. Posebno smo se osvrnuli na fleksibilnost i potrebu da platforma prati dinamiku tržišta, tehnološki napredak i promene u ponašanju potrošača.
Diskusija je bila odlična prilika da sagledamo kako različite platforme odgovaraju na potrebe korisnika i da razmenimo mišljenja o tome šta znači dobra tehnološka osnova za eCommerce – ne samo kao alat, već kao strateški partner u razvoju poslovanja.